sobota, 8 lutego 2014

Kurs na weekend - stemplowane tło strukturalne / The Weekend Tutorial - Stamped Texture Background

Dzisiejszy kurs pokazuje zastosowanie stempli do tworzenia strukturalnego tła.
Today's tutorial presents using stamps to make a texture background.


Stemple do tła znacie doskonale. Można je po prostu odbijać, można odbitkę embossować, by uzyskać wypukły wzór. A mnie kusiło jeszcze coś innego. Może można je wykorzystać do tworzenia tła strukturalnego, jak maski? Ale czy silionowe stemple nadają się do tego? Szukałam informacji na ten temat, ale jedyne, jakie znalazłam, dotyczyły stempli gumowych. No cóż, nie pozostało nic innego jak zaryzykować i spróbować :-) Nie tylko się udało, ale okazało się też, że to bardzo proste!
You know background stamps very well. You can just stamp them, you can emboss the image to get a dimensional pattern. But I was tempted by something else. Perhaps you could use them to create a texture background, like masks? But then, can silicone stamps be used with sticky paste? I tried to find the answer, but the only info I found was about rubber stamps. Well, I could only take the risk and try :-) And not only was the attempt successful, but it also turned out very simple!

Będziecie więc potrzebować:
- wybrany stempel
- kawałek kartonu
- pastę strukturalną - ja użyłam gesso, bo jest gładkie i szybko schnie
- szpatułkę - nie posiadam, więc posłużyłam się patyczkiem po lodach
So you'll need:
- a stamp of choice
- a piece of cardstock
- texture paste - I used gesso as it's smooth and dries quickly
- a spatula - I don't have one, so I used an icecream stick


Na kawałku kartonu rozsmarujcie warstwę pasty/gesso - nie za cienką, bo słabo odbije wzór, ale nie za grubą, bo wzór nie będzie widoczny. U mnie to jakieś 1 mm.
Spread out a layer of paste/gesso on the piece of cardstock - the layer must be thick enough for the image to be visible. Mine was about 1 mm.


Pozwólcie, by warstw delikatnie przeschła, jakieś 5 minut - nie będzie się tak bardzo przyczepiać do stempla. Dla pewności możecie przetrzeć stempel talkiem - nasypcie trochę na dłoń i przetrzyjcie dłonią stempel. Odbijcie motyw, jak chcecie:
Let the layer dry a bit, just 5 minutes - thus it won't stick so much to the stamp. You can also prep your stamp with a bit of baby powder - put a small amount on your palm and rub into the stamp. Stamp your image as needed:


Od razu umyjcie stempel ciepłą wodą z mydłem! Usuwanie zaschniętej masy może zniszczyć stempel. Świeże gesso zmywa się bez problemu. Pozostawcie kartonik do wyschnięcia, możecie nieco przyspieszyć ten proces nagrzewnicą.
Immediately wash your stamp with warm water and soap. Removing dried paste from the stamp can damage it! Fresh gesso comes off easily. Leave the cardstock to dry, you can speed up the process with a heat tool.

Suche tło możecie poddać kolejnym działaniom twóczym :-) Psikać mgiełkami, malować farbami...Ja swoje lekko potuszowałam...
You can then further process the dried background :-) Mist it, paint with acrylics...I inked mine a bit...


...i wykorzystałam na kartce:
...and used it in a card:



Sprawdziłam więc, że odpowiednie stosowanie stempla silikonowego przy tej technice nie zniszczy go, a otworzy nowe możliwości wykorzystania :-)
And so I proved that using a silicone stamp properly with this technique doesn't damage it, and opens new ways of using background stamps :-)


Do kartki ilustrującej kurs wykorzystałam:
For the sample card I used:

0 komentarze:

 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com