sobota, 10 maja 2014

Kurs na weekend - kolorowanie stemplowane / The Weekend Tutorial - Stamped Colouring

Na dzisiejszy odcinek naszego kursowego cyklu Fasoolka przygotowała coś niezwykłego :-)
For today's episode of our tutorial series Fasoolka prepared something special :-)
 
 
"W dzisiejszym poście chciałabym Wam pokazać, że stemple do scrapbookingu można odbijać nie tylko z pomocą tuszy.
W zeszłym roku znalazłam swoje stare kredki akwarelowe - przeleżały w szufladzie ładnych kilkanaście lat, a ponieważ moja córka właśnie poszła do szkoły, okazało się, że są bardzo przydatne :-) Ostatnio towarzysząc mojej Oli podczas rysowania wpadłam na pomysł, że może warto coś postemplować z pomocą tych kredek.
Przygotowałam stempel, kilka kredek, papier i wszystkie dodatki potrzebne do wykończenia zaplanowanej kartki, no i oczywiście wodę! :-) 
"In my today's post I'd like to show you that you can use your scrapbooking stamps not only with inks. 
Last year I found my old watercolour pencils - they were gethering dust in a drawer for a couple of years, and now that my daughter started school they turned out to be very useful :-) I've been accompanying Ola while she was drawing something and I got this idea I could try stamping with those pencils.
I took out a stamp, a couple of pencils, paper and all elements I wanted to use in my card, and some water, of course! :-)
 
 
Stempel spryskałam delikatnie wodą...
I lightly sprayed the stamp with water...
 

...a następnie zaczęłam kolorować wybrane fragmenty odpowiednim kolorem:
...and then started to colour fragments of the image with chosen colours:
 



Należy to robić dość szybko ponieważ woda szybko wysycha, a wyschnięta kredka nie jest widoczna po odbiciu na papierze.
Następnie przyciskamy stempel do kartki i delikatnie odbijamy:
You have to be quick, as water dries fast and a dry pencil won't give an impression. 
Then press the stamp against paper to get the print.

 
Niektóre fragmenty stempla się nie dobiły, ale dzięki temu odbitka zyskała właśnie akwarelowy klimat. Żeby podkreślić charakter kwiatów na obrazku całą kartkę utrzymałam w delikatnym kolorze ecru:
Some parts of the stamp aren't quite visible, but thus the print has the features of a watercolour image. To accentuate the character of flowers, I kept the card in delicate ecru:
 

 
Co myślicie o tym eksperymencie ? :-)"
And what do you think of that experiment? :-)"
 
 
Do kursu Fasoolka użyła:
In her tutorial Fasoolka used:

0 komentarze:

 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com